Zrób sobie kaburę!

Jeśli ktoś chce kupować gotową kaburę do rewolweru czarnoprochowego, to musi się liczyć z tym, że jest to wydatek rzędu 100 złotych. Przykładową gotową kaburę skórzaną można znaleźć tutaj. Ja chciałbym zaproponować dzisiaj trochę inne rozwiązanie, bardziej ekonomiczne i praktyczne. Kto strzelał już kiedyś z rewolweru czarnoprochowego wie doskonale, że jest to sport dosyć brudzący. Wg mnie szkoda brudzić elegancką, skórzaną kaburę do zwykłego treningu strzeleckiego. Pewien polski YouTuber podsunął mi kiedyś pomysł mówiąc o tym, że jego znajoma szyje kabury filcowe. Postanowiłem więc taką kaburę uszyć samodzielnie, bo jakie to może być trudne? Filcowej kabury nie będzie szkoda, gdy się zabrudzi tłuszczem bądź nagarem z czarnego prochu. Kolejnym plusem jest to, że filc o grubości 4mm w sam raz do takiej kabury można kupić na Allegro za kilkanaście złotych (przykład tutaj), a starczy on na co najmniej 5 takich kabur. Zrobiłem więc kaburę - efekt mojej pracy można zobaczyć na zdjęciu poniżej.

Do wykonania takiej kabury potrzebne są następujące materiały:

  • Filc szary syntetyczny o grubości 4mm,
  • Dratwa - mocna nić szewska do butów,
  • Dość gruba igła do szycia.

Zrobiłem sobie najpierw szablon papierowy: obrysowałem rewolwer na papierze, pominąłem rękojeść, zrobiłem lustrzane odbicie względem górnej części lufy i dorysowałem uchwyt do paska. Następnie całość odrysowałem na filc i wyciąłem. Szablon, jaki zastosowałem przedstawiam na zdjęciu poniżej, natomiast link do pobrania tego szablonu w skali 1:1 w formacie PDF (2 strony A4) znajduje się tutaj.

Niestety kabura jest otwarta - nie ma żadnego zapięcia ani zaczepu, więc rewolwer może się z niej luźno wysunąć. Ale dla mnie to nie jest problem, bo i tak jej używam bardziej jako futerał na rewolwer, oraz jako kaburę tylko podczas treningu na strzelnicy - żeby nie zostawiać rewolweru na stanowisku strzeleckim, gdy się idzie sprawdzić tarczę. Można tą kaburę co prawda przypiąć do paska za pomocą dość prowizorycznego uchwytu (miejsce jego przyszycia jest zaznaczone na szablonie w postaci koperty), ale jeśli ktoś planuje nosić taki rewolwer na codzień, to proponuję skorzystać z profesjonalnych kabur.  Poniżej zdjęcie przedstawiające, jak kabura razem z rewolwerem prezentuje się przypięta do paska.

Kabura jest wymierzona na rewolwer Remington z lufą o długości 5,5 cala i jak widać na zdjęciach jest otwarta od strony lufy. Rewolwer z dłuższą lufą będzie wystawał z kabury zrobionej wg. tego szablonu. Ale zawsze można ten szablon poprawić przymierzając swój rewolwer. Mam nadzieję, że kiedyś ktoś skorzysta z tego sposobu na tanią kaburę. Na koniec wkleję jeszcze jedno zdjęcie. Pozdrawiam oraz zachęcam do komentowania.

Komentarze